Galeria

VII Królewski Rajd Samochodów Zabytkowych

Po sześciu latach przerwy, 10.09.2015 spod Pałacu w Jabłonnie ruszył VII Królewski Rajd Samochodów Zabytkowych. W tym roku odwiedziliśmy Krainę Wielkich Jezior!

Naszą bazą było agroturystyczne gospodarstwo gościnne Potockich w Gałkowie. Położone w okolicach jednej z najpiękniejszych rzek Polski – Krutyni.

W rajdzie udział wzięło 10 samochodów. Jak co roku z przewagą aut brytyjskich!

Oprócz jazdy malowniczymi mazurskimi drogami, które o tej porze roku wyglądały jeszcze piękniej, uczestnicy mieli okazję zjeść kurpiowski obiad. Spędzić wieczór przy ognisku na rzece. Spróbować pysznych kozich serów, koźliny i domowych nalewek w gospodarstwie agroturystycznym w miejscowości Polska Wieś.

Odwiedziliśmy również winnicę w Gorle i manufakturę pieców kaflowych oraz Pałac w Nakomiadach.

Nie zabrakło oczywiście prób sportowych w przygotowaniu których pomógł nam Automobilklub Warmińsko-Mazurski pod kierownictwem pana Wojciecha Fijałkowskiego.

Wszystkim uczestnikom jeszcze raz dziękujemy! A zwycięzcom gratulujemy! Poniżej zamieszczamy kilka zdjęć. A wszystkich zainteresowanych zapraszamy za rok na Warmię.

 

about-line

Classic Royal Rally International – Toskania 2014

W Październiku, we Włoszech odbyła się pierwsza edycja Royal Classic Rally!

Lotus Esprit, Triumph TR6, Jaguar XK140, Mercedes 190SL, Mercedes Pagode, Mustang Mach1 i BMW Z8  przez tydzień ścigały się po krętych i malowniczych drogach Toskanii, Umbrii czy Marche.

Mieszkaliśmy w trzech magicznych miejscach.

Wyruszyliśmy z Urbino Resort, hotelu agroturystycznego będącego odrestaurowaną XVIII- wieczną wioską.

Pierwsza załoga ruszyła o 9.00 – kierunek Florencja, a dokładnie Galeria Uffizi. 200 km malowniczymi, krętymi drogami do stolicy Toskanii. Po lunchu na Piazza Santa Croce ruszyliśmy kolejnej bazy- renesansowej willi Vignamaggio, magicznej winnicy i domniemanego miejsca narodziny Mony Lizy. Do Vignamaggio prowadziła nas znana Via Chiantigiana, jedna z najpiękniejszych dróg Italii, biegnąca z Florencji do Sieny, „grająca“ w niemal każdym filmie dziejącym się w Toskanii.

Następnego dnia znów wyruszyliśmy z samego rana, przed nami była długa droga, w dodatku autostradą, ale takiej atrakcji, jak wizyta w Museum Ferrari, nie mogliśmy sobie odmówić! Oprócz zwiedzania wystawy i przejażdżki busem po campusie, uczestnicy musieli zmienić opony w bolidzie na czas, oraz przejechać po Torze Monza w symulatorze Ferrari. Po wielu emocjach w Muzeum Ferrari zmęczeni wróciliśmy do Vignamaggio na kolację.  Tam zebraliśmy siły, by następnego dnia spakować cały samochód i ruszyć do kolejnej bazy!

O poranku wpadliśmy do miasteczka Greve in Chianti. Wypiliśmy kawę na trójkatnym rynku i ruszyliśmy do jednej z najsłynniejszych winnic we Włoszech należącej do rodziny Antinori. Po wine tastingu i lunchu z widokiem na wzgórza Chianti, czekała nas kolacja w Borgo di Castelvecchio. To nasza ostatnia baza. Kamienne mury, rustykalne pokoje, widoki nie z tej ziemi. Przywitał nas wspaniały gospodarz, właściciel, Alessandro Aragoński i jego pies – Argo. Na co dzień mieszkający w znajdującym się nieopodal zamku.

Rano pobudka, start i ruszyliśmy na trufle! Na ten dzień wszyscy czekali! Kolejne 200 km, kolejne widoki do kolekcji. Cała droga była przepiękna, a wjazd na Monte Pettino, czyli 1500 metrów nad ziemią był nie lada gratką! Gdy dojechaliśmy w końcu do najwyżej położonej wioski, na placu pod malutkim kościołem położonym w dolinie, czekały na nas 4 terenowe samochody.

Asfalt się skończył, więc zostawiliśmy nasze auta, włożyliśmy ciepłe kurtki i pojechaliśmy z psami szukać trufli! Po „polowaniu” zeszliśmy na łąkę, na której dostaliśmy prosecco i- na przegryzkę – jajecznicę z oliwą i świeżo startymi truflami – dokładnie tymi, które przed chwilą zbieraliśmy. Po małej przekąsce wróciliśmy do wsi, gdzie czekała na nas Josephina, osiemdziesięcioletnia staruszka, która, zgodnie z tutejszą tradycją,mówiącą o tym,  że najmłodsza siostra gotuje dla całej rodziny, od 5 roku życia robi makaron. Pokazała nam, jak zrobić tagliatelle. Po lekcji gotowania zjedliśmy syty obiad, oczywiście z winem. Zadowoleni i najedzeni mogliśmy wrócić do Castelvecchio na…kolację.

Następnego dnia czekał nas już tylko powrót do Urbino. Ponieważ była to nasza ostatnia trasa postaraliśmy się, by była równie widokowa, jak wszystkie poprzednie. Jechaliśmy w kolumnie, choć Lotus i Mustang co pewien czas wyrywały się do przodu, by pobawić się trochę na górskich zakrętach. Urbino przywitało nas deszczem, ale również przepysznym tutejszym rose frizzante.

Na kolacji pożegnalnej odbyło się wręczenie nagród i oficjalne pożegnanie.

W roku 2015 zapraszamy do Austrii!

 

about-line

Welcome to „Pekin to Paris Rally”!

Odbudowany w firmie Rzepecki Auto Jaguar XK 150, w niespełna 33 dni pokonał trasę 12247 km z Pekinu do Paryża! To przedsięwzięcie nie udałoby się gdyby nie marzenie właściciela auta, Tadeusza Wesołowskiego i upór konstruktora, Macieja Rzepeckiego. Przez ponad rok trwała odbudowa i przystosowywanie samochodu do warunków panujących na trasie rajdu wiodącej  przez Chiny, Monglię i Rosję, Ukrainę, Słowację, Austrię, Szwajcarię oraz Francję Pomimo występującej niekiedy rozbieżnosci zdań obu panów udało się zbudować auto wytrzymałe i piękne. Jednym słowem doskonałe!

Pan Tadeusz Wesołowski oraz jego pilot Piotr Lubaczewski zasługują na szczególne gratulacje za przetrwanie ogromnych trudów podróży i dowiezienie samochodu do mety w jednym kawałku

about-line

Austin Healey ze stajni Rzepecki Auto króluje w Szkocji!

Firma Rzepecki Auto przepełniona dumą pragnie z nieskrywaną radością pogratulować Państwu Bylicom zajęcia pierwszego miejsca w konkursie elegancji oraz drugiego miejsca w klasie Austin-Healey 100/100M Standard podczas „4th European Healey Meeting Scotland 2013”.  Współpraca z takimi ludźmi, przy takich projektach udowadnia nam, że pasja w połączeniu z ciężką pracą to prawdziwy klucz do sukcesu.

Państwu Bylicom życzymy dalszej satysfakcji z jazdy swoim oldtimerem oraz kolejnych sukcesów motoryzacyjnych, bo to jest właśnie siła napędowa naszej pracy!

about-line

Lotnisko

about-line

Jaguar XK150 OTS przed i po renowacji

about-line

Jaguar XK150 OTS & DHC & FHC

about-line

Jaguar E – type FHC & OTS

about-line