Warsztat renowacji pojazdów zabytkowych Rzepecki AUTO – O firmie

about-image1Rzepecki Auto Jabłonna to firma, która narodziła się z jednej z wielu pasji inżyniera Macieja Rzepeckiego, który pod względem różnorodności zainteresowań mógłby konkurować z samym Leonardem da Vinci. Zapalony lotnik, żeglarz i konstruktor oraz miłośnik i kolekcjoner starych samochodów w 1985 roku otworzył serwis samochodowy, w którym od czasu do czasu restaurowano zabytkowe auta.

Z biegiem lat pasja właściciela przekształciła warsztat w profesjonalną „klinikę”, w której samochody zabytkowe i kolekcjonerskie, pod czujnym okiem najlepszych specjalistów, przywracane są do dawnej świetności.

about-image2

about-image5about-image3about-image4

W dwóch należących do firmy nowocześnie wyposażonych halach warsztatowych swój niepowtarzalny blask i sprawność techniczną sprzed lat odzyskują przede wszystkim samochody marek brytyjskich: Jaguar, Aston Martin, MG czy Lotus. Ale specjalistom z Rzepecki Auto Jabłonna nie są obce również takie marki jak Mercedes, Volvo, Ford czy Fiat, przyjmują także zlecenia na całkiem nietypowe modele.

 

about-image6Klienci firmy to miłośnicy zabytków motoryzacji z krajów Europy Zachodniej (Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Dania, Francja) i z Polski. W ciągu roku warsztat opuszcza ok. 20 odrestaurowanych samochodów, które stają się dumą właścicieli i zdobywają nagrody w najróżniejszych konkursach.

Dewizą naszej firmy  jest dbałość zarówno o wygląd samochodu, jak i o jego niezawodność i komfort jazdy kierowcy. Dlatego proces renowacji jest niezwykle drobiazgowy i rozpoczyna się od rozebrania samochodu na części. Pozwala to na dokładną ocenę ich stanu i wybór tych, które będą nadawały się do ponownego montażu. Karoseria poddana zostaje procesowi piaskowania, który usuwa stary lakier i odsłania miejsca, w których potrzebna będzie wymiana skorodowanych elementów. Wszystkie części mechaniczne zostają odświeżone i zabezpieczone. Brakujące części, których nie można już kupić, są dorabiane na podstawie oryginałów. Cały proces renowacji jest na bieżąco dokumentowany, a właściciel razem ze lśniącym i sprawnym samochodem otrzymuje książkę z fotograficzną historią prac. Wszystkie odrestaurowane samochody objęte są 2-letnią gwarancją. Prowadzimy również sprzedaż aut zabytkowych oraz ich serwis.

2[2]2[2]

Firma Rzepecki Auto Jabłonna zapewnia kompleksową renowację samochodów zabytkowych, począwszy od zakupu wymarzonego modelu, skończywszy na  wyjeździe z warsztatu w pełni sprawnego samochodu, który wygląda jakby dopiero co zjechał z linii produkcyjnej. Specjaliści pod dowództwem inżyniera Macieja Rzepeckiego mają na swoim koncie takie dokonania jak odtworzenie auta na podstawie 50% pozostałości po oryginale czy przywrócenie do życia zatopionego przez powódź Mercedesa 220 SE z 1952 roku.

Liczne osiągnięcia w dziedzinie renowacji aut oraz utrzymywani partnerskich relacji z klientami poskutkowały  szerokim odzewem właścicieli samochodów wyremontowanych przez Rzepecki Auto Jabłonna na ideę organizacji Królewskiego Rajdu Samochodów Zabytkowych. Od pierwszej edycji nie brakowało załóg chętnych do udziału w rajdzie, a atmosfera towarzysząca temu wydarzeniu budowała nowe relacje i tworzyła miłe dla uczestników wspomnienia.

3[3]

Informacje szczegółowe

Historia RzepeckiAuto

Już ponad
200
aut

2013'

Przygoda z rajdem Peking - Paris

Gdy właściciel zabytkowego Jaguara XK 150 zgłosił chęć uczestnictwa w rajdzie Peking - Paris, usłyszał od organizatora, że Jaguar nigdy nie dotrze do Paryża. Podzielił się ta informacją z Maciejem Rzepeckim. To wystarczyłoby właściciel Rzepecki Auto podjął się niezwykle ciekawego projektu. Stworzenia samochodu, równie wytrzymałego, co pięknego, który pokona morderczą trasę liczącą 12247 km, wiodącą przez pustynię Gobi w Mongolii po niezbadane tereny Syberii, aż do stolicy Francji.

2012'

Pierwszy klient spoza Europy

Okazało się, że sława RzepeckiAuto, dotarła poza Europę! Dzięki temu mieszkańcy TelAvivu już niebawem będą mogli cieszyć oko Jaguarem XK 150 odrestaurowanym w Polsce!

E-TYPE
40
sztuk

2011’

Renowacja 40-tego
Jaguara E-type

Już 40-ty Jaguar E-type opuścił firmę RzepeckiAuto.

Jaguar E-type to najbardziej pożądany samochód w historii motoryzacji. Czystość jego linii oraz kształt nadwozia zapewniły mu stałe miejsce w nowojorskim Museum of Modern Art. Jest symbolem swingujących lat 60-tych na równi z The Beattles i mini- spódniczką.

2010'

Techno Classica Essen

Maciej Rzepecki zdecydował się na zaprezentowanie firmy na największych Europie targach zabytkowej motoryzacji zabytkowej w Essen.

2009'

Prawdziwie rodzinny biznes

Po ukończeniu studiów managerskich, do zespołu dołączył Łukasz, syn Macieja Rzepeckiego. Wiedza wyniesiona ze szkoły i brak doświadczenia w branży zaowocowały nowym, świeższym spojrzeniem na rozwój firmy.

2005'

Wejście na rynki zagraniczne

Do RzepeckiAuto w poszukiwaniu najwyższej jakości połączonej z rozsądnymi cenami, zaczęło przyjeżdżać coraz więcej pasjonatów zabytków z:

  • wielkiej brytanii
  • holandii
  • niemiec
  • 2002'I
  • 2003'II
  • 2004'III
  • 2006'IV
  • 2007'V
  • 2009'VI

2002'

Pierwszy Królewski Królewski Rajd Samochodów Zabytkowych

Po raz pierwszy rajd odbył się w 2002 roku i został zorganizowany z inicjatywy Macieja Rzepeckiego, właściciela firmy Rzepecki Auto Jabłonna, we współpracy z Towarzystwem Przyjaciół Zamku Królewskiego. Od pierwszej edycji ideą rajdu było stworzenie płaszczyzny, na której spotkają się właściciele odrestaurowanych samochodów, zaprezentowanie efektu końcowego renowacji szerszej publiczności oraz promowanie „ruchu” starych samochodów w Polsce.

1987'

Pierwszy odrestaurowany zabytek opuszcza Rzepecki Auto.

1992'

Zmiana siedziby Firmy

Po wielu latach urzędowania w warsztacie przy ul. Targowej w Warszawie, mimo jego sukcesywnej rozbudowy, nie wystarczyło miejsca dla stale powiększającej się rzeszy zabytków. Przeniesienie warsztatu poza Warszawę okazało się nieuniknione.

1985'

Założenie RzepeckiAuto

Maciej Rzepecki

Licencja Pilota

Pierwszy raz w życiu oderwał się od ziemi, gdy był studentem. Licencję pilota zrobił jednak wiele lat później, po powrocie z Antarktydy. Przygoda z lotnictwem trwa do dziś. I choć Maciej Rzepecki ma uprawnienia do latania Kolibrem czy Cessną, obecnie zakochany jest w swojej ultralekkiej maszynie FK 12 Comet.

Antarktyda

Maciej Rzepecki skończył SIMR (Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych) na Politechnice Warszawskiej. Po studiach, przez krótki czas pracował w Polmozbycie jako współprojektant stacji obsługi nr. 13 w Warszawie. Niespokojna natura dała jednak o sobie znać i zamiast skupić się na rozwijaniu kariery zawodowej, Maciej Rzepecki wybrał przygodę! W 1980 roku wyjechał wraz z V Wyprawą na Polską Stację Antarktyczną im. Henryka Arctowskiego, znajdującą się na wyspie Króla Jerzego. Zatrudniony jako Dyrektor Techniczny stacji, podczas zimowania w Archipelagu Szetlandów Południowych, odrestaurował m.in. niedziałający od kilku lat spychacz. Oddawał się również pasji żeglowania i doceniony za swoje umiejętności dostał pod dowództwo dwa kutry badawcze, Dziunię i Słonia Morskiego.

Giga - żeglarstwo

Drugą, obok motoryzacji, pasją Macieja Rzepeckiego od zawsze było żeglarstwo. Własnoręcznie zbudowana Giga, pieszczotliwie zwana Żiżi, aż się prosiła by wypłynąć nieco dalej niż na Mazury. Wybór padł na Jugosławię. Dzielna Nysa, która po drodze przeszła 3 remonty silnika świetnie sprawdziła się jako holownik. Warto zwrócić uwagę na fakt, że podróż ta miała miejsce w czasach głębokiej komuny i człowiek nigdy nie mógł być pewien czy uda mu się przekroczyć granicę. Tym razem szczęście sprzyjało. Celnik okazał się bowiem zapalonym żeglarzem. Pamiątką tej wyprawy pozostaje wpis w deklaracji paszportowej brzmiący: „Przewożone przez granicę: aparat fotograficzny Nikon, jacht Giga”.

MG - Pierwsze Auto

Miał pójść w ślady ojca i zostać lekarzem. Jednak młodzieńcze fascynacje poprowadziły go zupełnie inną drogą.

W wieku 19 lat dostał swój pierwszy samochód MG-A. Śmiało można powiedzieć, ze była to miłość od pierwszego wejrzenia! Oczywiście nie było to nowe auto. Wiele pracy kosztowało zanim MG-A wyjechało na drogę. Kombinowanie części, własnoręczne dorabianie brakujących elementów i na koniec dopieszczanie karoserii.

Choć upłynęło już wiele lat, a Maciej Rzepecki przetestował ogromną liczbę samochodów, MG-A nadal zajmuje pierwsze miejsce w jego prywatnym rankingu.